Menu

Polski e-commerce i zarządzanie e-firmą

Nazywam się Paweł Fornalski. Jestem założycielem i prezesem IAI S.A., dostawcy rozwiązań e-commerce dla sklepów internetowych i rezerwacji noclegów dla właścicieli apartamentów i hoteli. Na tym blogu piszę, w oderwaniu od oficjalnych poglądów innych właścicieli i pracowników IAI o tym co mnie prywatnie porusza. Gdybyś chciał się skontaktować pisz na pawel(a)fornalski.pl

Wpisy otagowane : opensource

Zakup SaaS czy pisanie własnego systemu sklepu internetowego? Video z I Kongresu eHandlu

pfornalski

W tym roku miałem niewątpliwą przyjemność być prelegentem na I Kongresie eHandlu, organizowanym przy okazji VII Targów eHandlu. Sama impreza była zorganizowana bardzo fajnie, profesjonalnie, do tego dopisała też frekwencja i prelegenci. Takie okoliczności motywują mnie do dania z siebie wszystkiego. Dlatego 30 minutowa prezentacja, jaką wygłosiłem na temat tego kiedy warto pisać swój system sklepu internetowego a kiedy skorzystać z gotowego narzędzia SaaS, była dla mnie samego jedną z lepszych i ważniejszych w mojej dotychczasowej karierze.

To co warto zaznaczyć, to że mnóstwo firm poleca Magento. Rzecz tylko w tym, że ostatnie badania rynku przeprowadzone przez jedną z bardziej znanych firm od wdrożeń Magento, wskazują że mimo iż robi to lekko licząc 100 firm, to istniejących w Polsce sklepów internetowych na Magento jest nieco ponad 1000. Dla porównania sklepów internetowych w IAI-Shop.com jest ponad 2500. Skąd zatem takie opinie, że Magento to „standard”? Przede wszystkim z tego, że kupa ludzi żyje z jego serwisowania, rozpowszechniania i przekonywania, że tak jest. I 100 firm przekonujących do Magento może stwarzać wrażenie, że tak jest, nawet gdy jest inaczej. Moim ulubionym momentem, podczas prezentacji innej firmy na Kongresie na temat nowego Magento 2.0 było pytanie z sali jednego z klientów agencji, która prowadziła prezentację, czy to oznacza, że skoro niedawno zrobili mu sklep na Magento 1.4 to czy zrobią mu migrację, była odpowiedź, że „Nie i w praktyce taniej i prościej napisać wszystko od nowa”.

Dlatego mam nadzieję, że moja prezentacja wniesie sporo świeżego powiewu do dyskusji na temat tego co wybrać, gdy otwiera się sklep internetowy lub chce się zmienić np. Magento 1.4. Komu bardziej zależy na zadowoleniu i rozwoju sklepu? Firmie, która bierze co miesiąc niewielką opłatę, czy firmie, która kasuje pieniądze na początku a później zasłania się tym, że klient może iść do dowolnej innej i sobie rozbudować lub poprawić sklep? O tym wszystkim posłuchasz w mojej prezentacji:

Kongres eHandlu: Paweł Fornalski from Fundacja Polak 2.0 on Vimeo.

 

© Polski e-commerce i zarządzanie e-firmą
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci